Die Stumme - download pdf or read online

By Chahdortt Djavann

ISBN-10: 3641046459

ISBN-13: 9783641046453

Show description

Read Online or Download Die Stumme PDF

Similar medical books

Albuterol - A Medical Dictionary, Bibliography, and by ICON Health Publications PDF

This can be a 3-in-1 reference publication. It provides an entire scientific dictionary masking 1000's of phrases and expressions when it comes to albuterol. It additionally offers huge lists of bibliographic citations. eventually, it offers details to clients on find out how to replace their wisdom utilizing numerous net assets.

Get Artificial Intelligence in Recognition and Classification of PDF

This booklet offers leading edge innovations in popularity and type of Astrophysical and scientific pictures. The contents include:Introduction to development popularity and category in astrophysical and scientific pictures. photo standardization and enhancement. Region-based equipment for trend attractiveness in scientific and astrophysical photographs.

S. Gaukroger (auth.), Emily Booth (eds.)'s A Subtle and Mysterious Machine: The Medical World of Walter PDF

Walter Charleton (1619-1707) has been generally depicted as a average thinker whose highbrow occupation reflected the highbrow ferment of the ‘scientific revolution’. rather than viewing him as a barometer of highbrow switch, I research the formerly unexplored query of his identification as a doctor.

Urinary Stones: Medical and Surgical Management - download pdf or read online

Acute urinary stones reason the most painful sensations the human physique can adventure, extra painful than childbirth, damaged bones, gunshot wounds or burns. grasp your sufferer administration with this accomplished advisor to a debilitating clinical . Urinary Stones: clinical and Surgical administration presents urologists, nephrologists and surgeons with a realistic, available advisor to the analysis, remedy and prevention of urinary stone affliction.

Additional resources for Die Stumme

Sample text

Ich ging schneller, und als ich zu Hause ankam, stürzte ich auf die Toilette. Blut rann an meinen Schenkeln hinab. Ich hatte schon davon gehört, dass Frauen regelmäßig bluten, aber unter Klassenkameradinnen darüber zu reden war etwas ganz anderes, als es zu erleben. Ich geriet in Panik. Ich kann nicht sagen, warum, aber ich fühlte mich schmutzig, schuldig. Sich von der Kindheit, oder zumindest von dem, was davon übrig geblieben war, zu verabschieden und ein für alle Mal zur Frau zu werden, war in unserer Gegend kein Geschenk.

Die beiden Männer von der Straße waren näher gekommen und standen schon in der Tür; eilig schloss ich sie. Mein Onkel, der sich in ein Laken gewickelt hatte, beteuerte meiner Mutter gegenüber: Ich werde sie heiraten, mach dir keine Sorgen, ich werde sie heiraten. Die Stumme griff nach ihrem Kleid und zog sich ins Bad zurück, um sich anzuziehen. Und meine Mutter wiederholte: Was für ein Unglück, was für ein furchtbares Unglück. Ich sagte ihr: Wieso denn Unglück? Er hat doch gesagt, dass er sie heiraten wird … Sie warf mit einem Schuh meines Onkels nach mir; ich hatte nicht genug Zeit, mich zu bücken, und bekam ihn direkt auf die Brust.

Gut, sie ist nicht mehr blutjung, sie ist neunundzwanzig. « Die Nachbarinnen sahen sich an. Im Stillen dachte ich, dass sie doch nicht so böse waren, denn natürlich nahm ich an, dass sie meinen Onkel meinten. « Ich war so sehr von diesem Gespräch gefesselt, dass mir der Mund offen stand und ich beinahe anstelle meiner Mutter geantwortet hätte, als sie sich plötzlich umdrehte und mich in die Küche schickte, um eine neue Schüssel zu holen. Die Frauen hielten jede ein Messer und eine Aubergine in der Hand.

Download PDF sample

Die Stumme by Chahdortt Djavann


by Paul
4.5

Rated 4.91 of 5 – based on 29 votes